ישראל כתב הגנה

הפרקליט האמריקאי הידוע מעמיד
על דיוקן את העובדות של הסכסוך הישראלי-פלשתיני

אלן דרשוביץ


תקציר על המחבר/ת
שם בעברית ישראל כתב הגנה
דאנאקוד 99-1189
מספר עמודים 294
שם המתרגם ירון בן-עמי
ז'אנר עיון
שם הספר במקור The Case For Israel
שם מחבר באנגלית Alan Dershowitz

תקציר

זה שנים רבות משמשת מדינת ישראל שק אגרוף של דעת הקהל והתקשורת בעולם כולו, וסופגת חדשות לבקרים האשמות קשות בקשר ליחסה לפלשתינים.

גם כשישראל מרהיבה עוז ומציעה לפלשתינים הקמת מדינה עצמאית בתמורה לשלום בר-קיימא, רבים מאנשי האקדמיה בעולם, כמו גם פעילים פוליטיים - בעיקר אנשי שמאל, אך לא רק - תוקפים את ישראל ומשמיצים אותה ככוח אימפריאליסטי שמטרתו לדכא את הפלשתינים. בקמפוסים המובילים בעולם כולו מועברות עצומות שמפצירות באוניברסיטאות עצמן ובאנשי האקדמיה הפועלים בהן לנתק את קשריהם עם ישראל ולהחרים יהודים-ישראלים בלי להתייחס להשקפות הייחודיות של כל אחד ואחד מהם.

מתנגדיה המושבעים של ישראל מאשימים אותה כדמוקרטיה בעלת סטנדרטים בלתי נסבלים בתחום זכויות האדם, בעוד שרבים אשר חושבים ההפך, שומרים על שתיקה. כעת, בספר מרתק ומעורר פולמוס זה, הפרופסור למשפטים אלאן דרשוביץ מאוניברסיטת הרוורד, מעמיד את העובדות על דיוקן ומסביר למה מדינת ישראל, גם אם איננה מושלמת, היא למעשה המעוז האחרון של חירות ודמוקרטיה במזרח התיכון - מדינה שהרוויחה ביושר את הזכות להתקיים בגבולות בטוחים ולהגן על עצמה.

כשהוא מתבסס על מחקר דקדקני וחסר-פניות ועל כישוריו יוצאי-הדופן כפרקליט רב מוניטין, מפרט פרופ' דרשוביץ 32 השמצות, גידופים ועובדות מסולפות שהוטחו בישראל בשנים האחרונות, וביניהם:

+ ישראל היא מדינה קולוניאלית ואימפריאליסטית
+ היהודים דחו מאז ומעולם את רעיון שתי המדינות לשני עמים
+ היהודים ניצלו לרעה את השואה
+ התעללות ישראל בפלשתינים היא הגורם לסכסוך הערבי-ישראלי
+ ישראל היא שיצרה את בעיית הפליטים הערבים
+ ישראל מתעללת בפלשתינים
+ ההתנקשויות של ישראל במנהיגי המחבלים אינן חוקיות
+ ישראל היא מפרת זכויות האדם הגדולה בעולם
+ על אוניברסיטאות לנתק קשרים עם ישראל ולהחרים אנשי אקדמיה ישראלים

כדי לנפץ את ההאשמות האלה מפרט דרשוביץ כיצד הוקמה מדינת ישראל בברכת ארצות-הברית - וכיצד היו אלה הערבים, לא הישראלים, שפתחו במעגל האלימות שמתקיים עד עצם היום הזה. הוא מוכיח כי חלוקת פלשתינה של אז בין ישראל והפלשתינים התקבלה מזמן כעובדה על-ידי ישראל ונדחתה על-ידי רוב הערבים. הוא מדגים למה המניע לפעולותיה של ישראל בגדה המערבית ובחבל עזה אינו שאיפות טריטוריאליות, אלא תחושה אמיתית כי ישראל נתונה בסכנה.

כמו-כן מראה דרשוביץ כיצד מבקריה של ישראל מעלימים עין מפעולות טרור, הפרות של זכויות האדם ואידיאולוגיות אנטי-דמוקרטיות של משטרים אחרים באזור, ומפרשים בטעות קנאות דתית ואנטישמיות מוסווית כניתוחים אובייקטיביים.

ישראל - כתב הגנה הוא מסמך מנומק היטב, ממוקד ופרובוקטיבי, אשר כל מי שישראל והסכסוך המתמשך במזרח התיכון נוגעים ללבו חייב לקרוא.

על המחבר

אלן דרשוביץ - Alan Dershowitz

פרופ' אלן דרשוביץ הוא פרופסור למשפטים בבית-הספר למשפטים של אוניברסיטת הרוורד, אחד מעורכי הדין לערעורים המצליחים ביותר בארצות-הברית ומגן ללא חת על חירויות היחיד. הוא מופיע לעתים תכופות בטלוויזיה וכותב אינספור מאמרים לניו-יורק טיימס ולכתבי-עת אחרים. הוא כתב ספרים רבים, ביניהם הספר חוצפה, שראה אף הוא אור בעברית בהוצאת מטר.


ספרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הירשמו חינם למועדון הספרים של מטר ותקבלו עדכונים על ספרים חדשים, מבצעים ועוד.

בלחיצה על הרשמה אני מסכים לקבל מידע שיווקי, מבצעים והטבות באמצעות דוא"ל ו/או הודעות SMS ומסכים לתנאי השימוש

Powered by Blacknet.co.il