קולה של אם

לילה הילקמן


תקציר על המחבר/ת
שם בעברית קולה של אם
דאנאקוד 1371-17
מספר עמודים 288
תאריך הוצאה מאי 2021
שם באנגלית A Mother’s Voice

תקציר

"...אבא ואני בדרך לבית החולים הפסיכיאטרי פרדסיה, אני מסתכלת על אבא ורוצה לבכות, המחלה של נעמי היא הסוד הכי גדול במשפחה... שששששש! אסור לדבר, השכנים ישמעו, אבל ... השכנים רחוקים ולא יכולים לשמוע. אני מבולבלת ופוחדת, לא יודעת מה לעשות עם כל הסודות שאסור לדבר עליהם..."

 

קולה של אם מגולל סיפור אמיתי אודות חייה הסוערים של טרה, ישראלית ממוצא אמריקאי, המוצאת מפלט מבית משפחתה המוטרף באמצעות נישואים לאיש עסקים אמיד ממוצא גרמני המנהל באובססיביות את יחסיהם המורכבים. לאחר עשרים שנה נישואיהם מתפרקים וטרה שבה ארצה עם ילדיה בתקווה להיעזר במשפחתה אך מוצאת עצמה במארג חולני חסר יציבות הזהה לימי ילדותה. באחד מביקוריהם של הילדים את אביהם בארצות הברית, חוטף האב את בנו תוך ניצול  קשייו  ושולח את בתו ההלומה חזרה ארצה. הבן שנעזב במבנה זעיר בחצר, אינו מבין את המצב אליו נקלע ונותר קורבן להתעללותו של אביו ושל דודתו,המתגוררת אף היא בארה"ב. הדודה, אחות אמו, מסייעת לאב במעשה החטיפה תוך שהיא מעוותת את המציאות ומעלימה כל פיסת מידע אודותיו מאחותה. לאחר שנים ארוכות של ניסיונות להיעזר בגורמים שונים בארץ ובחו"ל, מחליטה טרה לחשוף את התנהלות משפחתה ששתיקתה סייעה בחטיפתו ובהעלמתו של בנה ומספרת לילדיה את סיפורה.

 

בקולה של אם חושפת טרה בכנות מרגשת ובלתי מתפשרת את ימי ילדותה והתבגרותה בצל אחותה , ואינה פוסחת על המתחים המשפחתיים המייצרים סודות משפחה כאובים.  

 

על המחבר

לילה הילקמן -

לילה הילקמן בוגרת לימודי ספרות אנגלית ותיאטרון באוניברסיטה העברית בירושלים, התגוררה בחו"ל תקופה ממושכת ושם עסקה בפיתוח תוכניות לימודיות במסגרות חינוך שונות.

חלקים מסיפוריה התפרסמו בכתבי עת ספרותיים בארצות הברית, וכן ב-ARC 18 – The Israel Association of Writers in English.


ספרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הירשמו חינם למועדון הספרים של מטר ותקבלו עדכונים על ספרים חדשים, מבצעים ועוד.

בלחיצה על הרשמה אני מסכים לקבל מידע שיווקי, מבצעים והטבות באמצעות דוא"ל ו/או הודעות SMS ומסכים לתנאי השימוש

Powered by Blacknet.co.il