נפש לא שקטה

זכרונות על מצב רוח ושגעון

קיי רדפילד ג'יימיסון


תקציר על המחבר/ת
שם בעברית נפש לא שקטה
דאנאקוד 99-0136
מספר עמודים 165
שם המתרגם שרית פרקול
שם הספר במקור An Unquiet Mind
A Memoir of Moods and Madness
שם מחבר באנגלית Kay Redfield Jamison

תקציר

"נפש לא שקטה" היא עדות אישית חושפנית של פרופ' קיי רדפילד ג'יימסון, ברת-סמכא עולמית בתחום המאניה-דפרסיה. ג'יימיסון מגלה, כי היא בעצמה נאבקה כשלושים שנה בסימני המחלה ההפכפכה והסוערת הזו, שעיצבה למעשה את חייה.

בגילוי לב ובפשטות היא סוחפת אותנו למחוזות המרתקים והמסוכנים של השעון - עולם שתואר כ"ישימון הדיכאון", ואכלס יוצרים ברוכי כשרון כמו מיכאלאנג'לו, לורד ביירון, ואן-גוך, וירג'יניה וולף, רוברט שומאן, צ'רלי פרקר ועוד רבים וטובים.

בהיותה בת 17 נתקפה קיי רדפילד ג'יימיסון לראשונה במאניה-דפרסיה, מחלה שליוותה אותה בעת לימודיה באוניברסיטה ושיבשה את חייה הפרטיים באירועים של תוקפנות בלתי נשלטת, ניסיונות התאבדות והתנגדות ליטול את התרופה ליתיום, שבסופו של דבר הצילה את חייה.

היא מתארת את התהליך האיטי והמכאיב של החלמתה, שבו נעזרה בלימוד המחלה, באומץ-ליבה, בתרופות, במשמעת עצמית, במשפחתה - ובאהבת גבר.

"נפש לא שקטה" - ספור אישי מרגש ורב-השראה לכל קורא, ובמיוחד למי שנפגעו מהפרעות מצבי רוח, ולמקורביהם.

על המחבר

קיי רדפילד ג'יימיסון - Kay Redfield Jamison

קיי רדפילד ג'יימיסון היא פרופסור לפסיכיאטריה בבית-הספר לרפואה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. היא חיברה ספרים אחדים, ביניהם רבי-המכר "נפש לא שקטה" ו-"הלילה ממהר לרדת: להבין את ההתאבדות" (בעברית בהוצאת "מטר"). ד"ר ג'יימיסון פרסמה יותר ממאה מאמרים מדעיים העוסקים בהפרעות מצב רוח, יצירתיות ופסיכופרמקולוגיה. היא זכתה בפרסים מדעיים יוקרתיים, לאומיים ובינלאומיים כאחד, והרצתה באוניברסיטאות הארוורד ואוקספורד.


ספרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הירשמו חינם למועדון הספרים של מטר ותקבלו עדכונים על ספרים חדשים, מבצעים ועוד.

בלחיצה על הרשמה אני מסכים לקבל מידע שיווקי, מבצעים והטבות באמצעות דוא"ל ו/או הודעות SMS ומסכים לתנאי השימוש

Powered by Blacknet.co.il