מדריך הרווארד למנהלים

המדריך של האוניברסיטה היוקרתית בעולם, לפיתוח כישורי הניהול והמנהיגות שלכם

הרווארד ביזנס רוויו


תקציר על המחבר/ת טעימה מהספר
שם בעברית מדריך הרווארד למנהלים
דאנאקוד 99-2202
מספר עמודים 292
שם המתרגם דרורה בלישה
תאריך הוצאה מאי 2019
שם הספר במקור The Harvard Business Review Manager`s Handbook: The 17 Skills Leaders Need to Stand Out
שם מחבר באנגלית Harvard Business Review

תקציר

17 הכישורים שמנהלים צריכים כדי להצליח

בין שאתם מנהלים חדשים ובין שאתם מעוניינים להשפיע יותר בתפקיד הניהול הנוכחי שלכם, האתגרים הניצבים מולכם הם רבים ומגוונים – ניהול עובדים, סינכרון נכון בין גורמים רבים בסביבה העסקית, קבלת החלטות מהירות, וצורך בתיעדוף חכם של מטלות.

המדריך של ה־ Harvard Business Review יספק לכם את 17 הכישורים הנחוצים לכם כדי לפתח את עצמכם כמנהלים, תוך שימוש במאגר הידע העשיר של מגזין העסקים של הרווארד.

הפרקים הקצרים והענייניים במדריך הרווארד יאפשרו לכם להשיג פתרונות מיידיים לבעיות דחופות לצד האפשרות לקריאה מעמיקה יותר.

קראו במדריך ולמדו בין השאר כיצד:
   -   להפוך למנהיגים בעלי השפעה
   -   לבנות אמון ואמינות
   -   לגייס את הטובים ביותר ולבנות צוותים מובילים
   -   להאציל סמכויות
   -   לטפח יצירתיות
   -   לפתח אינטליגנציה רגשית
   -   לבנות תוכנית עסקית ולהשתמש בכלים פיננסיים

על המחבר

הרווארד ביזנס רוויו - Harvard Business Review

Harvard Business Review - מגזין המנהלים של אוניברסיטת הרווארד בארצות הברית – משמש מדריך בינלאומי מוביל לניהול ועסקים מאז 1922.

מדריך מקיף זה, המסכם ידע עסקי וניהולי של כ־ 100 שנה, ילווה אתכם לאורך הקריירה ויעזור לכם להיות מנהיגים רבי השפעה בתוך הארגון שלכם.


עורכת התרגום: טל וינקלר

טעימה מהספר

הקדמה
קוּדמתם לתפקיד ניהולי, ככל הנראה מפני שהצלחתם לתרום לארגון באופן אישי בתפקידים קודמים. עשיתם עבודה טובה והשלמתם אותה במועד, ופיתחתם מיומנויות טכניות ומקצועיות שאפשרו לכם להצטיין. עכשיו מבקשים מכם למלא תפקיד גדול יותר.

כמנהלים, תמדדו את ההצלחה בצורה שונה - באמצעות ההישגים של אנשי הצוות שלכם ולא על פי הישגיכם האישיים. הצלחה זו זקוקה למערכת מיומנויות שונה. כשאתם נהיים מנהלים, המיומנות הטכנית שלכם עודנה חשובה אבל כבר איננה מגדירה את תחומי האחריות שלכם.

תפקידכם הוא להשיג תוצאות באמצעות היצירתיות, המומחיות והאנרגיה של אחרים. לדוגמה, ייתכן שכישורי המכירות שלכם קידמו אתכם לדרג של מנהלי מכירות אזוריים, אבל הצלחתכם כמנהלים תהיה תלויה במיומנויות אחרות: ביכולתכם לרכוש השפעה בארגון שלכם, לנהל את התרבות הרגשית של הצוות שלכם, לגייס אנשים טובים ולשמור אותם בארגון, לדרבן ולפתח את הפוטנציאל של כל חבר בצוות שלכם, לחשוב חשיבה אסטרטגית, לקבל החלטות טובות, לשמש מקור השראה ולחזק את היצירתיות והחדשנות, ודברים רבים נוספים.

בין שאתם חדשים בעולם הניהול ובין שאתם מנהלים ותיקים ומנוסים, מדריך הרווארד למנהלים יעזור לכם ללמוד את המיומנויות הבסיסיות שמנהלים אפקטיביים חייבים להתמחות בהן. ספר זה נועד לכם אם אתם שאפתנים ורוצים להיות יעילים יותר, אפקטיביים יותר, ולשמש מקור השראה. אתם כבר מנהלים, אבל אולי אתם רוצים להיות גם מנהיגים - לדעת כיצד להפיק את המיטב מעובדיכם ולחולל שינוי בחברה שלכם. מדריך הרווארד למנהלים יראה לכם כיצד.

מה תלמדו במדריך הרווארד למנהלים
כדי להיות מנהלים אפקטיביים ומנהיגים חזקים, מוטל עליכם לפתור בעיות מעשיות מדי יום. אתם חייבים לבדוק תהליכים, לנסח תקציבים ולהטיל משימות. העבודה היא גם אישית מאוד. בין שאתם מדריכים עובד ובין שאתם מנהלים מו"מ עם הבוס, התפקיד דורש מכם אמפתיה, גמישות ותחושת מטרה. כדי להצליח, עליכם להשלים את פיתוח המיומנויות המעשיות שלכם על ידי התבוננות פנימית והשקעה בצמיחה אישית.

מדריך הרווארד למנהלים עוזר לכם בשתי החזיתות באמצעות עצות מעשיות, הוראות מפורטות בנוסח "שלב אחר שלב", והסברים תמציתיים של הרעיונות החשובים ביותר להצלחתכם היומיומית וגם להמשך התפתחותכם.

הספר מסתמך על ניסיונם העשיר של הכותבים ב? Harvard Business Review , ומשתף אתכם בשיטות העבודה הטובות ביותר ובמושגים הבסיסיים, מתוך מאמרים קלסיים וגם מתוך רעיונות ומחקרים חדשים. תקראו את סיפוריהם של מנהלים, ותלמדו מהם כיצד ליישם את תובנותיהם בעבודתכם בעזרת הערכות ותבניות מעשיות. בסופו של כל פרק תמצאו סיכום של הנקודות העיקריות ורשימת פעולות לביצוע, שיאפשרו לכם ליישם את הרעיונות שבפרק, ובמהירות.

הספר מאורגן בחמישה חלקים שמתחילים בהתייחסות לתפקידכם החדש ובמיומנויות ודרכי החשיבה שעליכם לפתח כדי להיות מנהיגים אפקטיביים. אחר כך עובר הספר לנושא של ניהול אנשים ואז לניהול הצוות שלכם כקבוצה. החלק האחרון מסקר את הכישורים המורכבים שעוזרים לכם לנהל את העסק. כל פרק מתייחס לאחת משבע?עשרה מיומנויות חיונ

יות. בחלק הראשון, "איך מפתחים דרך חשיבה של מנהיג", תלמדו אודות אבני היסוד של ניהול ומנהיגות טובים. פרק 1, "המעבר לעמדת מנהיגות", מנחה אתכם דרך השינויים שחלו הן בתחומי האחריות היומיומיים שלכם והן בתמונה הכוללת; שינויים הנלווים למעבר ממי שתורם כפרט לחברה למי שמנהל אותה.

בפרק 2, "בניית אמון ואמינות", תלמדו מדוע אמון חיוני כל כך להצלחתכם, וכיצד לבנות את אמינותכם בקרב הצוות שלכם למן היום הראשון בתפקיד. מערכות יחסים אלה תלויות במידה לא קטנה ביכולת שלכם להכיר ברגשותיכם וברגשותיהם של האחרים ולנהל אותם; מיומנות שנתייחס אליה בפרק 3, "אינטליגנציה רגשית".

פרק 4, "למצב את עצמכם להצלחה" מכין אתכם למעורבות בשליחות האסטרטגית של החברה שלכם ולהבנה של אופן השפעתה על התפקוד שלכם. ארבעת הפרקים האלה בסיסיים לעבודתכם כמנהלים, והמעורבות שלכם ברעיונות אלה תמשיך לאורך כל מסע המנהיגות שלכם.

ארבעת החלקים הבאים של הספר משקפים ארבעה תחומים של עבודתכם, שבהם עליכם להצטיין על מנת לנהל באפקטיביות. בחלק השני, "ניהול עצמי", תמשיכו לשקוד על מיומנויות שחיוניות לתפקוד שלכם כמנהיגים עולים בארגון.

בפרק 5, "איך תהפכו לבעלי השפעה", תלמדו שיטות שבאמצעותן תוכלו למצב את עצמכם באופן שיְזכה אתכם באמון ובהשפעה בארגון.

פרק 6, "תקשורת אפקטיבית", מתייחס לדרכים לרכוש את תשומת לבו של קהל השומעים ולהעביר את עיקרי דבריכם באפקטיביות, בכתב או באופן אישי.

בפרק 7, "פריון עבודה אישי", תלמדו כיצד לנצל את זמנכם בדרך הטובה ביותר ולשלוט בכאוס (ובלחצים). ובפרק 8, "התפתחות עצמית", תבחנו לעומק את הייעוד המקצועי שלכם ואת הדרכים לשלוט בהתקדמותכם.

החלק השלישי, "ניהול אנשים", ממשיך לאֶחד מתחומי האחריות החשובים ביותר שלכם כמנהלים: הפקת עבודה מיטבית מכל אחד מהכפיפים הישירים שלכם.

פרק 9, "האצלת סמכויות בביטחון", עוסק בהאצלת סמכויות ובהטלת האחריות לביצוע המשימות על האנשים. מתן משוב הוא אסטרטגיה מכרעת לנטילת אחריות, ופרק 10 , "מתן משוב אפקטיבי", מתאר את השיטות הטובות ביותר להערכת עובדים, לקואוצ'ינג ולמשוב לא רשמי בזמן אמיתי.

בפרק 11 , "טיפוח כישרונות", תשלבו את האינטראקציות האלה במדיניות רשמית יותר שתעזור לכל אחד מעובדיכם לצמוח.

החלק הרביעי, "ניהול צוותים", מרחיק מעבר למערכות היחסים האישיות שלכם עם כל אחד מעובדיכם, ובוחן כיצד לארגן ולתמוך בעבודה שהם עושים יחד.

בפרק 12 , "ניהול צוותים", תלמדו כיצד לטפח תרבות קבוצתית מלוכדת ופרודוקטיבית.

פרק 13 , "טיפוח יצירתיות", מראה כיצד לנהל ישיבות מועילות לייצור רעיונות עם הצוות שלכם, וכיצד לבנות סביבה יצירתית שמסייעת לרעיונות חדשים אלה לפרוח.

ופרק 14 , "לגייס ולשמור את הטובים ביותר", מסביר כיצד לבנות את הצוות שלכם באמצעות גיוס האנשים הנכונים ולדאוג למעורבותם בעבודה.

בחלק האחרון של הספר אנחנו עוסקים ב"ניהול העסק". כאן תצללו לכישורים המורכבים שתזדקקו להם כדי למדוד את התפקוד של הצוות שלכם בארגון ולחזק אותו, החל מתכנון אסטרטגי, ביצוע וחשיבה בפרק 15 , "אסטרטגיה: מדריך למתחילים".

פרק 16 , "בקיאות במכשירים פיננסיים", מציע סקירה של מושגים פיננסיים בסיסיים, עם העמקה בשלושת הדוחות הכספיים העיקריים שמסייעים לכם למדוד את האיתנות הכוללת של הארגון שלכם, ולקבל החלטות חשובות.

בפרק 17 , "איך מפתחים תוכנית עסקית", תשלבו מיומנויות קשות עם רכות, כדי לקדם בדרך יעילה רעיון חדש בחברה שלכם.

ובסוף, החלק "מקורות" מציין את המקורות הרבים שמהם שאבנו את המידע שבכל אחד מהפרקים. אם תרצו ללמוד עוד על נושא מסוים, התחילו במקורות אלה - ספרים, מאמרים וקטעי וידיאו, שרבים מהם נגישים ב- Harvard Business Review.

ספרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הירשמו חינם למועדון הספרים של מטר ותקבלו עדכונים על ספרים חדשים, מבצעים ועוד.

בלחיצה על הרשמה אני מסכים לקבל מידע שיווקי, מבצעים והטבות באמצעות דוא"ל ו/או הודעות SMS ומסכים לתנאי השימוש

Powered by Blacknet.co.il