לנצח את אפקט השליליות

איך הוא שולט בנו וכיצד נביס אותו?

ג'ון טירניד"ר רוי באומייסטר


תקציר על המחברים
שם בעברית לנצח את אפקט השליליות
דאנאקוד 99-2557
מספר עמודים 237
שם המתרגם עפר קובר
תאריך הוצאה יוני 2024
שם באנגלית The Power of Bad
שם מחבר באנגלית John Tirney • Dr. Roy F. Baumeister

תקציר

מדוע מילה אחת של ביקורת יכולה לשבור אותנו אפילו כשמלווים אותה שבחים מפליגים? מפני שהמוח שלנו מטבעו מתמקד ברע.

אפקט השליליוּת התגלה על ידי אחד הפסיכולוגים החברתיים החשובים בעולם, רוי באומייסטר. האפקט קובע שמצבים ואירועים שליליים משפיעים על המחשבה וההתנהגות שלנו הרבה יותר ממצבים חיוביים; מסביר מדוע מדינות נגררות למלחמות הרסניות; מדוע זוגות מתגרשים; מדוע אנשים נכשלים בראיונות עבודה ומדוע בתי ספר פוגעים בהישגי התלמידים. הוא משפיע ללא הרף על מצב הרוח ולעתים קרובות מנחה את היחסים של הורה-ילד, מורה-תלמיד, בוס-עובד, קובע את בחירותיהם של אנשי שיווק ושולט בחדשות ובפוליטיקה. נוסף לכך, השטף הבלתי פוסק של חדשות רעות והתרעות על אסונות מביאים אותנו לתחושת חוסר אונים וגורמים לנו לחיות בפחד ובכעס. אנחנו מתעלמים משפע הדברים הטובים בחיינו ומקשיבים לקולות שמזהירים שהעולם בדרכו לאבדון – ואפילו מצביעים עבורם.

לנצח את אפקט השליליות מלמד אותנו להתגבר עליו כאשר הוא מזיק ולנצל את כוחו למטרות טובות כשהוא יכול להועיל. כפי שמראים באומייסטר ועיתונאי המדע ג'ון טירני בספר מרתק זה, אפשר לאמץ אסטרטגיות מוכחות כמו "עקרון פוליאנה" (משחק השמחה) או שיטת המינימיזציה (הקטנת הפחד) כדי להימנע מהכשלים שמחריבים מערכות יחסים, קריירות, עסקים ומדינות. במקום להתייאש נוכח מה שלא טוב סביבנו, אנחנו יכולים ללמוד לראות את מה שטוב, ולשפר כמעט כל היבט בחיינו.

"לנצח את אפקט השליליות, מציע כלל אצבע שיעזור לכם להגיע לכל מטרה שתציבו לעצמכם."

– מגזין פורבס

על המחבר

ג'ון טירני - John Tirney

ג'ון טירני הוא עיתונאי ומחבר ספרי מדע. הוא כתב את הטור Findings ב"ניו יורק טיימס" ונמנה עם עורכי המגזין "סיטי ג'ורנל". כתיבתו זכתה בפרסים של האגודה האמריקאית לקידום המדע ושל המכון האמריקאי לפיזיקה. לפני רב המכר כוח הרצון כתב את הספר The Best-Case Scenario Handbook, ועם כריסטופר באקלי כתב את רומן הקומיקס God Is My Broker.


ד"ר רוי באומייסטר - Dr. Roy F. Baumeister

רוי באומייסטר הוא מחשובי הפסיכולוגים החברתיים בעולם. הוא ידוע במיוחד בזכות מחקריו הרבים בנושאים כמו ה"אני", דחייה חברתית, שייכות, מיניות, שליטה עצמית, הערכה עצמית, מציאת משמעות בחיים, חבלה עצמית, מוטיבציה, אגרסיות, תודעה ורצון חופשי. עבודתו התפרסמה במאות כתבי עת, ב־28 ספרים מדעיים, ומצוטטת לעתים קרובות בספרות המדעית. היום הוא משמש פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת קווינסלנד באוסטרליה ובאוניברסיטת פלורידה בארצות הברית.


ספרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הירשמו חינם למועדון הספרים של מטר ותקבלו עדכונים על ספרים חדשים, מבצעים ועוד.

בלחיצה על הרשמה אני מסכים לקבל מידע שיווקי, מבצעים והטבות באמצעות דוא"ל ו/או הודעות SMS ומסכים לתנאי השימוש

Powered by Blacknet.co.il