הצעירה מהבית הירוק

אורית עוזיאל


תקציר על המחבר/ת
שם בעברית הצעירה מהבית הירוק
דאנאקוד 99-2480
מספר עמודים 286
תאריך הוצאה מאי 2023
ז'אנרים סיפורתספרות מקורנוער
שם באנגלית The Girl from the Green House
שם הספר במקור הצעירה מהבית הירוק
שם מחבר באנגלית Orit Uziel

תקציר

ביוני 1940, מריון, פליטה יהודייה מווינה, נאלצת לברוח מאימת הצבא הגרמני המתקרב לפריז, העיר שבה מצאה מקלט. היא נמלטת למרסיי בתקווה למצוא אונייה שתוציא אותה מאירופה. בדרך היא פוגשת את קורט, פליט יהודי כמוה, אך תוך זמן קצר דרכיהם נפרדות.
במרסיי מגלה מריון שהמשטר הצרפתי של וישי משתף פעולה עם הנאצים ועלול להסגיר לגסטפו את הפליטים היהודים המצטופפים בעיר. בחיפוש אחר דרך מילוט היא יוצאת לכפרים שעל גבול צרפת וספרד. אחד המקומיים מגלה לה דרך מבריחים ישנה שחוצה את הרי הפירנאים לספרד. היא מתחילה להשתמש בדרך זאת כדי להעביר פליטים נרדפי הנאצים דרך ההרים לספרד הנייטרלית.
האם תספיק להעביר את כל הפליטים לפני שנתיב הבריחה יתגלה? האם תשוב ותפגוש את קורט? זהו סיפור מרגש על חברות, אומץ לב ואהבה בימים קשים, שנכתב בהשראת סיפור אמיתי.

 

על המחבר

אורית עוזיאל - Orit Uziel

אורית עוזיאל, סופרת וכותבת לנוער, נולדה בישראל, בוגרת החוג להיסטוריה כללית וספרות אנגלית. בספריה היא משלבת ידע היסטורי עם סיפור אנושי מרתק ומרגש. זהו ספרה ה־ 13 לנוער.


עורכת: דפנה שחורי, עימוד: שושנה, עטיפה: נורית וינד קדרון
אורית עוזיאל, סופרת וכותבת לנוער, נולדה בישראל. בוגרת החוג להיסטוריה כללית וספרות אנגלית. בספריה, אשר רבים מהם הגיעו לרשימות המומלצים של משרד החינוך, היא משלבת ידע היסטורי עם סיפורים אנושיים מרתקים. הצעירה מהבית הירוק הוא ספרה ה־15.

ספרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הירשמו חינם למועדון הספרים של מטר ותקבלו עדכונים על ספרים חדשים, מבצעים ועוד.

בלחיצה על הרשמה אני מסכים לקבל מידע שיווקי, מבצעים והטבות באמצעות דוא"ל ו/או הודעות SMS ומסכים לתנאי השימוש

Powered by Blacknet.co.il