המדריך שלך להיריון וללידה

שבוע אחר שבוע לאורך תקופת ההיריון ולאחר הלידה

פרופ´ לורה ריילי


תקציר על המחבר/ת טעימה מהספר
שם בעברית המדריך שלך להיריון וללידה
דאנאקוד 99-1603
מספר עמודים 448
שם המתרגם יעל גזית
שם באנגלית Pregnancy: The Ultimate Week-by-Week Pregnancy Guide
שם מחבר באנגלית Laura Riley

תקציר

אם את אֵם לעתיד, יש לך ודאי המון שאלות: מתי יתחיל ההיריון להיראות? האם מותר לי לקיים יחסי מין בכל שלבי ההיריון? האם אוכל להתעמל כרגיל? אילו בדיקות מצפות לי? האם אוכל להמשיך לצבוע את השיער? איך יגיב בן זוגי כשאתחיל להשמין? מתי אני אמורה להודיע בעבודה?

במדריך העדכני והמקיף שבידייך תקבלי תשובות לשאלות הללו ולשאלות רבות נוספות. זהו המדריך המושלם לקוראת הישראלית: כתבה אותו פרופ' לורה ריילי, מומחית בעלת שם עולמי בתחום המיילדות והגינקולוגיה; ואת המהדורה העברית ערך פרופ' יוסי לסינג, ראש האגף למיילדות וגינקולוגיה בבית החולים ליס שבמרכז הרפואי איכילוב, ולצדו מומחים ישראלים מתחום המיילדות והגינקולוגיה ומתחום התזונה, הפעילות הגופנית ועוד.

במדריך שלך להיריון וללידה תמצאי:

  • פרטים על התפתחות עוברך שבוע אחר שבוע וצילומי צבע מדהימים של עובר מתפתח.
  • אינדקסים מפורטים שיעזרו לך למצוא בקלות כל נושא שמעניין אותך בכל שלב של ההיריון.
  • גלגל היריון קל לשימוש, שיאפשר לך לחשב מתי יֵצא תינוקך לאוויר העולם.
  • פירוט כל הבדיקות שאת צריכה או יכולה לעבור במהלך ההיריון.
  • עצות בתחום התזונה והפעילות הגופנית להיריון בריא.
  • שאלות שכדאי לך לשאול בכל ביקור מעקב היריון.
  • מידע לאם העובדת: הודעה במקום העבודה, חופשת לידה ודמי לידה.
  • פרק נפרד המוקדש לכל מה שעלייך לדעת על צירים ולידה.
  • מדריך לטיפול בעצמך ובתינוקך בשבועות הראשונים שלאחר הלידה.

המדריך מבוסס על המחקרים החדשים והמעודכנים ביותר ומכיל מידע רב ומגוון ופרקים שנכתבו במיוחד עבורך, האישה הישראלית. הוא כתוב בשפה בהירה וקולחת ובטון מרגיע ומשרה ביטחון, והוא נוח במיוחד להתמצאות. הוא יהיה לך ידיד נאמן לאורך כל הריונך, שבוע אחר שבוע, וגם אחרי הלידה.

על המחבר

פרופ´ לורה ריילי - Laura Riley


פרופ' לורה ריילי, מומחית במיילדות ובגינקולוגיה, היא המנהלת הרפואית של חדרי הצירים והלידה בבית החולים מסצ'וסטס ג'נרל בבוסטון ומרצה בתחום המיילדות, הגינקולוגיה והביולוגיה של הרבייה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד.

פרופ' יוסי לסינג עורך המהדורה העברית הוא מנהל האגף למיילדות ולגינקולוגיה בבית החולים ליס ליולדות שבמרכז הרפואי איכילוב בתל אביב ופרופסור מן המניין באוניברסיטת תל אביב. הוא למד רפואה באוניברסיטת תל אביב והשתלם באוניברסיטת ניו יורק, שימש כראש החוג למיילדות ולגינקולוגיה באוניברסיטת תל אביב וכיושב ראש האיגוד הישראלי למיילדות ולגינקולוגיה.


ייעוץ מקצועי למהדורה העברית: פרופ׳ יוסי לסינג, ראש האגף למיילדוּת ולגינקולוגיה, בית חולים ליולדות ליס, המרכז הרפואי איכילוב–תל אביב

טעימה מהספר

פרופ' לורה ריילי
החיים הם מערבולת מלהיבה בעיניה של פרופ׳ לורה ריילי, המשמשת כמנהלת הרפואית של חדרי הצירים והלידה בבית החולים מסצ׳וסטס ג׳נרל בבוסטון, עוסקת בכתיבה, מגדלת במסירות את בנותיה נטלי ולורן, ומרצה למיילדות, לגינקולוגיה ולביולוגיה של הרבייה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד.

פרופ׳ ריילי מטפלת בנשים הרות זה 15 שנה. בבית החולים העירוני בבוסטון היא טיפלה בעיקר בנשים בהיריון בסיכון גבוה, והתמקדה במחלת האיידס. בשנת 1995 הצטרפה לבית החולים מסצ׳וסטס ג׳נרל, שם היא עובדת כיום ומתמקדת בהיריון בסיכון גבוה עם דגש על סיבוכי מחלות זיהומיות בהיריון. היא השתתפה בפרויקטים מחקריים רבים: הפרויקט הנוכחי שלה, המתקיים בחסות מכוני הבריאות הלאומיים, עוסק בחקר חוֹם הנובע מאלחוש אפידורלי.

פרופ׳ ריילי משמשת כיועצת למרכזים לבקרת מחלות (CDC), השתתפה בכמה ועדות חשובות של האיגוד האמריקני למיילדות וגינקולוגיה; לאחרונה עמדה בראש הוועדה לסדרי עבודה במיילדוּת, המתווה הנחיות לטיפול מיילדותי בארצות הברית. מרבים לצטט אותה בעיתונים ובכתבי עת בארצות הברית כגון ״וול סטריט ג׳ורנל״, ״ניוזוויק״ ו״ניו יורק טיימס״, והיא הופיעה בתוכנית Today של רשת אן־בי־סי ובתוכנית The Early Show של רשת סי־בי־אס. היא פרסמה מאמרים בכתבי עת מדעיים ובדקה אתרי אינטרנט העוסקים בתחומי התמחותה.

פרופ׳ ריילי סיימה תואר שני באוניברסיטת הרווארד וקיבלה תואר דוקטור לרפואה מאוניברסיטת פיטסבורג, סיימה סטאז׳ והתמחות במיילדות ובגינקולוגיה בבית החולים מאגי־וומנס של אוניברסיטת פיטסבורג ותת־התמחות ברפואת אם ועובר בבית החולים בריגהאם אנד וומנס ובמחלות זיהומיות במרכז הרפואי של אוניברסיטת בוסטון.

הקדמה למהדורה העברית | פרופ' יוסי לסינג
אף על פי שעל מדפי הספרים מונחים לא מעט ספרים העוסקים בתחום ההיריון והלידה, בספר ההיריון שלך: שבוע אחר שבוע מצאתי ייחודיות. הספר ייחודי בחום שהוא מקרין, הנובע מנקודת המבט שלו: הוא נכתב על ידי רופאת נשים שגם ילדה פעמיים וחוותה הכול בעצמה, ולמעשה היא עונה בספר זה גם על כל השאלות שהעסיקו אותה ואת חברותיה במהלך הריונן, וגם על שאלותיהן של הנשים שהיא ליוותה כרופאת נשים במהלך הריונן שלהן.

הספר מקיף מאוד, עדכני ומבוסס על המחקרים החדשים ביותר, וכולל נושאים רבים ומגוונים המעסיקים אותך, האישה ההרה, וקשורים ישירות ובעקיפין להיריון – מבדיקות גנטיות ועד דכדוך בזמן ההיריון, מתרופות מותרות ואסורות ועד פעילות גופנית, מסקירות אולטרה־סאונד ועד בעיות בעור הפנים והיחסים עם בן זוגך.

הספר ערוך בסדר כרונולוגי: הוא מלווה את הריונך שבוע אחר שבוע, ובכל שבוע מקיף היבטים שונים של ההיריון – מהתפתחותו ההדרגתית של העובר שברחמך ועד לתחושותייך, לתחושותיו של בן זוגך ולשינויים הפיזיים המתחוללים בגופך. הספר ממוקד מאוד, כך שבכל עת תוכלי לפנות לפרק המתאים ולמצוא בנקל את המידע הרלוונטי בהתאם לשלב ההיריון שבו את נמצאת. יש בו גם מפתחות רבים להקלת ההתמצאות. הספר פונה אלייך בשפה פשוטה, רהוטה ונגישה, וזאת מבלי לפסוח על שום נושא העשוי להעסיק אותך.

כדי להתאים את הספר למקובל בארץ, שונו והורחבו פרקים מסוימים: נוסף פרק מורחב על בדיקות גנטיות ומחלות תורשתיות, פרק על סריקות האולטרה־סאונד המקובלות בארץ, פרק על הביות בבתי החולים השונים ברחבי הארץ ופרק מיוחד על ברית המילה. כמו כן הותאמו הפרקים העוסקים בקורסי הכנה ללידה ובכל הקשור למקום העבודה, לביטוח לאומי וכדומה.

בעריכת הספר נעזרתי בחברַי לעבודה, ד"ר אילן גל, גינקולוג ומומחה בתחום האולטרה־סאונד, פרופ' ירון יובל, מומחה במיילדות, בגינקולוגיה ובפריון ומומחה בגנטיקה רפואית, ופרופ' שאול דולברג, מומחה ברפואת ילדים, יילודים ופגים ורופא מוהל, שסייע בתחום הטיפול ביילודים ובפרק העוסק בברית המילה.

כמו כן יש לציין את התרומה הרבה של איה סגל, מיילדת מוסמכת ומייסדת "תינוק נולד" – מרכז להיריון, לידה והורות, שקראה את הספר והוסיפה מידע רב והערות מועילות; לשרון גבריאל, M.Sc, RD דיאטנית קלינית שהתאימה את כל נושא התזונה בספר למקובל בארץ, לנטלי להבי, מרכזת הקורס להכשרת תומכות לידה ומדריכות הכנה ללידה והורות ראשונית במכון וינגייט, שהוסיפה הערות מועילות בתחום הפעילות הגופנית בזמן ההיריון ואחרי הלידה, ולד"ר משה בן עמר על קריאת הסעיפים העוסקים ברפואת שיניים.

אנו מאחלים לך קריאה נעימה ומועילה ומקווים כי המידע הרב והמגוון המובא בספר ישרת אותך ויוסיף לך ידע וביטחון ולא יגרום חלילה לבהלה מיותרת, שכן חשוב שתזכרי שברובם המכריע של המקרים ההיריון הוא ביטוי נפלא לבריאותה ולשלמותה של האישה!

פרופ' יוסי לסינג
מומחה לגינקולוגיה, פריון ומיילדוּת
ראש האגף למיילדוּת ולגינקולוגיה,
בית חולים ליס, המרכז הרפואי תל אביב–איכילוב

ספרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הירשמו חינם למועדון הספרים של מטר ותקבלו עדכונים על ספרים חדשים, מבצעים ועוד.

בלחיצה על הרשמה אני מסכים לקבל מידע שיווקי, מבצעים והטבות באמצעות דוא"ל ו/או הודעות SMS ומסכים לתנאי השימוש

Powered by Blacknet.co.il