בבית עם שירלי דן - 2

אורלי רובינזון


תקציר על המחבר/ת טעימה מהספר
שם בעברית בבית עם שירלי דן - 2
דאנאקוד 99-2291
מספר עמודים 311
תאריך הוצאה מרץ 2020
שם באנגלית At Home with Shirly Dan 2

שם מחבר באנגלית Orly Robinzone

תקציר

הספר הזה הוא ספר המשך לרב המכר ''בבית עם שירלי דן'' ספר שזכה להשפיע על הטעם הישראלי, להוביל סגנון ולחזק את מעמדה של שירלי דן כאחת ממתכננות הבתים המובילות בישראל. משהו בתמהיל הבתים, בפורמט ובגישת התכנון של שירלי דן אשר מציב את המשפחה במרכז הבית, החיים והתהליך, נוגע בלב כל מי שעוקב אחרי עבודותיה.

הבתים מספרים את סיפור המשפחות ומציגים את תפיסת התכנון של שירלי ואת טעמה האישי, התפיסה ההוליסטית של העיצוב השלם, שירלי מתחברת אל האנשים מהמקום החברי, האינטימי, המשפחתי. היא לומדת אותם כאנשים ומתכננת עבורם בית שמתחיל בחקר הפרוגראמה, ממשיך לתכנון האדריכלי, למיקום הבית על המגרש, לקשרים שבין החוץ והפנים, לאדם והסביבה, דרך בחירת חומרי הגמר ועד ליקוט פרטי הריהוט והדקורציה במטרה ליצור את התחושה השלמה של בית בכל מובן המילה, תחושה שמזמינה להתרווח על הספה בסלון, לצפות לעבר הגינה, ליהנות מחלל עוטף ונעים ולהרפות אל תוך דפי הספר.

שירלי שומרת על קשר גם עם הקהל הרחב. התגובות לא פוסקות מלהגיע אל שולחנה, באמצעות הרשתות החברתיות, מיסרונים לנייד ותכתובת אישית. רבים מהפונים מבקשים לעצמם את שירלי כמתכננת ביתם.

שירלי דן נחשבת כיום כאחת מעשרת המתכננות המובילות בישראל, והיא מקפידה להמשיך ולעבוד באופן האישי והקרוב ביותר עם המשפחות עד חנוכת הבית. מבחינתה זהו סוד ההצלחה שלה.

הספר הזה הוא מתנה נפלאה לכל מי שבונה או משפץ בית ולכל שוחרי העיצוב באשר הם. אני שמחה ומתרגשת להזמין אתכם לצלול אל תוך דפי הספר, לקרוא בעיון את מאות השאלות שריכזנו בשבילכם, לקחת את הזמן, לחשוב ולנהל דיון אישי ומשפחתי על כל נקודה ונקודה.

את התובנות הללו תוכלו להביא אתכם אל פגישות התכנון. אני מבטיחה לכם חוויה מזוקקת של איתור הצרכים המדויקים עבורכם, ובטוחה שתיהנו מהתהליך בדרך אל חנוכת הבית המוצלחת.

אל תשכחו להזמין אותנו,
שלכם, אורלי רובינזון

על המחבר

אורלי רובינזון - Orly Robinzone

אורלי רובינזון היא מעצבת וסופרת ישראלית היוצרת ספרי עיצוב ואדריכלות ישראלים. רובינזון יזמה והובילה פרויקטים חשובים, כגון: סדרות ספרים שעוסקות בעיצוב ישראלי, ספרים שעוסקים באדריכלים ספציפיים ועוד.

רובינזון יזמה, כתבה והשתתפה בהפקת כ-34 ספרי עיצוב וסטיילינג לבית, אשר לפי הערכות נמכרו ביותר מ - 400,000 עותקים לאורך השנים.


טעימה מהספר

Inspiration

השראה לבית החלומות שלכם נמצאת כבר בתוככם, אבל לעיתים היא לא מספיק ברורה אפילו לכם עצמכם. לעיתים מספיק ביקור במקום מסוים כדי לעורר ולהצית את ההשראה הזו, הטמונה במסתרי הלב, לצפות בסרט או בתמונה, לתת לזיכרון רחוק לצוף ולהציף אותנו ברגש וברצון. ההשראה הזו היא חמקמקה, ועליכם מוטל ללכוד אותה. היא-היא הנטייה הטבעית שלכם, המשיכה האינטואיטיבית שלכם, לסגנון עיצוב מסוים, לגודל חלל שעושה לכם טוב, לרמת התאורה הטבעית שבו, לרוח הנושבת בו, לאווירה המסוימת שמתרחשת בו, לסגנון שעושה לכם טוב ונעים. ההשראה לבית החלומות שלכם תעניק לו את הסגנון האדריכלי והעיצובי שלו. היא תספר את הסיפור כולו, את סיפור המקום ואת סיפור המשפחה.

מקורות ההשראה רבים ולכל משפחה מקורות השראה משלה. משפחות רבות מוצאות השראה בטיולים בעולם, וכך הגיעו אלינו בתים בסגנון כפרי, יווני, איטלקי, מודרני, ואף תעשייתי. ישנן משפחות המבקשות להתחבר לסגנון חיים כזה או אחר, סגנון מהודר בסביבה מפוארת או סגנון אלטרנטיבי באזור בוהמייני, זרוק משהו. הבית הוא פלטפורמה נפלאה לבטא בו את עצמכם. ההשראה היא רק תחילת המסע, היא כמגדלור, כיעד בתוכנת ניווט. אתם יודעים מה אתם רוצים, מהו הסגנון שלכם, מהו מקור ההשראה שלכם, ועכשיו אפשר להתחיל.

וזכרו, השראות לא תמיד נופלות עלינו בהפתעה; זיגמונד פרויד אמר: "כאשר ההשראה לא באה אליי, אני יוצא ופוגש אותה בחצי הדרך." והכוונה היא שגם עליכם לצאת ולחפש, בספרי העיצוב והאדריכלות, באתרי תמונות, במפגשים, בסיורים ובביקורים. אפשר לקבל השראה בכל מקום, מכל דבר. גוני השלכת יכולים להיות השראה לגוני הסלון; בית קפה קטן על שפת הים באיטליה יכול להוות מקור השראה נפלא; גלריה לאומנות מודרנית בסוהו של ניו יורק יכולה להוות התחלה טובה לעיצוב. כל מה שנותר לכם, זה לתפוס את הרגע הזה שבו אתם חשים את אותה התרוממות רוח שמציפה אתכם בעת ביקורכם במקום מסוים. אתם מוזמנים לעצור, להירגע ולנסות ולהבין מה פשר הסוד שיצר את המקום. נסו לאמץ את כל החושים שלכם, בדיוק כפי שאתם עושים בעת שאתם טועמים מנה משובחת. זִכרו, שם בדיוק טמונה ההשראה.









השראה
בתי האצולה האירופיים היו ההשראה לבית החלומות של המשפחה. בשאיפה לבית מידות קלסי אירופי ויוקרתי, הם איתרו מגרש פינתי בלב שכונת יוקרה הקרובה אל העיר הגדולה. איטליה הייתה תמיד אהבתם הגדולה – הם נמשכו לכל מה שיש לה להציע: נופים מרהיבים, יין טוב, אוכל משובח, אופנה עילית ואדריכלות קלסית. בביקורם שם הם נחשפו לווילות הקלסיות של האדריכל פִָלַּדְיוֹ, שחלקן שימשו כבתי נופש של משפחות סוחרים, וחלקן כמבני מגורים בחוות חקלאיות.

קסם הפרופורציה, הסימטריות, החומריות, נפח החללים, ובעיקר תחושת השקט והאיזון שהבתים הללו מעניקים לשוהים בהם, יצרו את המשיכה של המשפחה לסגנון האדריכלי הזה. הסקיצות הראשונות של הבית התמקדו בעקרונות הללו, במראה החזית ובתוכנית. כך גובש בית בן ארבע קומות הכולל מרתף ועליית גג. המגרש הוא כאמור פינתי – שתי חזיתות פונות לשני רחובות ניצבים והשתיים האחרות פונות אל המגרשים השכנים. קומת הכניסה היא השטח הציבורי של הבית: סלון, מטבח, פינת אוכל וחדר מעלית שקוף שעטוף בגרם מדרגות. המדרגות והמעלית מובילות אל גשר בקומה העליונה המפריד ביו שני אגפים - אגף ההורים ואגף חדרי הילדים.

הקומה העליונה של הבית ממוקמת בחלל גג הרעפים ומשמשת כסלון נוסף עבור הנוער; יש בה גם סוויטת אירוח. קומת המרתף היא אזור הבילוי של הבית. בו נמצא חדר הקולנוע, חדר יין, חדר כושר וסוויטת אורחים נוספת. הגינה עוטפת את הבית, ובה בריכת שחייה, מטבח חיצוני ומרפסות יציאה מהמטבח ומהסלון. מפלס הגינה מוגבה מהרחוב בכמה מדרגות, ושער הכניסה מפריד בין המרחב העירוני לפרטי. השער מעוצב כתכשיט עשוי ברזל ומאפשר מבט פנימה. בכניסה ממוקם אלמנט מים שבו מוטבע סמל המשפחה.










ספרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הירשמו חינם למועדון הספרים של מטר ותקבלו עדכונים על ספרים חדשים, מבצעים ועוד.

בלחיצה על הרשמה אני מסכים לקבל מידע שיווקי, מבצעים והטבות באמצעות דוא"ל ו/או הודעות SMS ומסכים לתנאי השימוש

Powered by Blacknet.co.il