אתם עומדים לקבל החלטה מצוינת

9 המלכודות בקבלת החלטות ואיך אפשר להימנע מהן

אוליביה סיבוני


תקציר על המחבר/ת
שם בעברית אתם עומדים לקבל החלטה מצוינת
דאנאקוד 99-2451
מספר עמודים 264
שם המתרגם עפר קובר
תאריך הוצאה 2023
שם באנגלית You Are About to Make a Terrible Mistake
שם מחבר באנגלית Olivier Siboni

תקציר

אתם עומדים לקבל החלטה מצוינת!

9 המלכודות בקבלת החלטות ואיך אפשר להימנע מהן

אוליביה סיבוני

"מבוא משובח לעולם של קבלת החלטות ניהוליות. למרבה ההפתעה, הספר הזה הוא גם תענוג לקריאה."

– דניאל כהנמן, חתן פרס נובל, מחבר הספר לחשוב מהר, לחשוב לאט (בעברית בהוצאת מטר, יחד עם כנרת הוצאה לאור)

כולנו מקבלים החלטות כל הזמן. זה טבעי עד כדי כך שאנחנו כמעט אף פעם לא עוצרים לחשוב על זה. אבל אפילו הנבונים והמנוסים ביותר בינינו מקבלים החלטות מוטעות. זה קורה לעתים קרובות, ורבות מהטעויות האלה צפויות. אם כך, מהי הדרך הנכונה לקבל החלטות? האם נכון להסתמך על תחושות בטן, ואם כן, מתי? איך אפשר למנוע מהטיות קוגניטיביות להשפיע עלינו, אפילו כשאנחנו לא מודעים לקיומן? זהו מסע מרתק ומבוסס מחקרית בין תשע מלכודות שכיחות, הפוגעות בקבלת החלטות בעסקים, וסקירה של כלים מעשיים להימנעות מהן.

הפרופ' לאסטרטגיה אוליביה סיבוני, משתמש בעשרות מקרי מבחן כדי להראות בספרו אתם עומדים לקבל החלטה מצוינת! איך הטיות קוגניטיביות מובילות את כולנו – גם את מנהיגי העסקים הנודעים והמוערכים ביותר – לתשע מלכודות שכיחות שפוגעות בקבלת החלטות. ביניהן:

מלכודת הסיפורים – "זה כל כך טוב שלא ייתכן שזה לא נכון"

מלכודת החיקוי – "וורן באפט הוא גאון, בואו פשוט נעשה את מה שהוא עושה"

מלכודת החשיבה הקבוצתית – "שמעתי שכולם עכשיו עושים את זה, סימן שזה כדאי"

מלכודת האינטואיציה – "כבר ראיתי את זה פעם, אני יודע מה הולך לקרות"

אבל, במקום לחזור על טכניקות ישנות כדי להיפטר מהטיות ששבות ומכשילות מנהלים, סיבוני מסביר שהדרך הטובה ביותר להימנע מהילכדות ברשתן של ההטיות הקוגניטיביות היא לפתח אדריכלות של קבלת החלטות אפקטיבית בארגון – מערך שיטות ותהליכים המנצלים את התבונה הקולקטיבית ועוזרים למקבלי ההחלטות להגיע להחלטות הטובות ביותר, והוא מפרט 40 טכניקות ליישום הגישה.

אתם עומדים לקבל החלטה מצוינת! הוא ספר יוצא דופן בבהירותו ובמעשיותו. הוא מזקק את ההתפתחויות האחרונות בכלכלה ההתנהגותית ובפסיכולוגיה הקוגניטיבית, ומתרגם אותן לכלים מעשיים לקבלת החלטות אפקטיבית בעולם העסקים ומחוצה לו.

אוליביה סיבוני הוא פרופ' לאסטרטגיה בבית הספר הגבוה ללימודי תעשייה וניהול בפריז (HEC), ועמית בבית הספר לעסקים באוניברסיטת אוקספורד. סיבוני כתב יחד עם דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה את רב המכר רעש (בעברית בהוצאת מטר, יחד עם כנרת הוצאה לאור).

אוליביה סיבוני עבד 25 שנים במשרדי חברת הייעוץ מקינזי בפריז ובניו יורק, ושימש יועץ בכיר. הוא בוגר בית הספר הגבוה ללימודי תעשייה וניהול בפריז ובעל דוקטורט מ-Université Paris Sciences et Lettres. מחקריו המתמקדים בשיפור האיכות בקבלת החלטות אסטרטגיות, על ידי הפחתת השפעותיהן של הטיות, הופיעו בין השאר ב-Harvard Business Review וב-MIT Sloan Management Review. הוא מחברם של מאמרים רבים בפרסומים אקדמיים ובפרסומים לקהל הרחב, ביניהם Before You Make That Big Decision, שכתב יחד עם חתן פרס נובל דניאל כהנמן ועם דן לובַלו. הוא נשוי, אב לשניים וחי בפריז.

  • שבחים

"סוף־סוף! עצות ישימות למנהיגים, המבוססות על עשרות שנות מחקר מדעי של החלטות. תמציתי, מדויק וחסר פניות. אני אוהבת את הספר!"

אנג'לה דאקוורת, מחברת רב המכר גריט (בעברית בהוצאת מטר)

"אתם ודאי יודעים על רבות מההטיות שעלולות להרוס את החלטותיכם. השאלה היא מה לעשות בעניינן כשמתכננים אסטרטגיה עסקית. לאוליביה סיבוני יש תשובות מעניינות. על בסיס ניסיונו הנרחב כיועץ והידע המרשים שלו במדעי ההתנהגות, הוא מראה איך לגרום לצוותים להיות חכמים יותר מאשר האנשים שחברים בהם."

אדם גרנט, מחבר רב המכר תחשבו שוב (בעברית בהוצאת מטר)

"גלה את תשע המלכודות הנפוצות בעת קבלת החלטות עסקיות, ולמד כלים מעשיים להימנעות מהן במדריך מופתי ומבוסס מחקר זה של פרופסור לחשיבה אסטרטגית."

– דניאל כהנמן, חתן פרס נובל, מחבר הספר לחשוב מהר, לחשוב לאט (בעברית בהוצאת מטר, יחד עם כנרת הוצאה לאור)

"המדריך הטוב ביותר, המשעשע ביותר, והשימושי ביותר להטיות קוגניטיביות בעסקים. אם אתם מקבלים החלטות, אתם צריכים לקרוא את הספר הזה."

ספי בקל, מחבר רב המכר הבלחות (בעברית בהוצאת מטר)

"מבריק, מהנה וחכם – מדריך נפלא לקבלת החלטות טובות, בעסקים ובחיי היום־יום. בהחלט ייתכן שהספר הזה יהיה ההשקעה הטובה ביותר שלכם השנה."

קאס ר' סאנסטיין, מחבר־שותף של רבי המכר רעש, יחד עם פרופ' דניאל כהנמן, ודחיפות קלות, יחד עם פרופ' ריצ'ארד ה' תיילר (בעברית בהוצאת מטר).

על המחבר

אוליביה סיבוני - Olivier Siboni

אוליביה סיבוני הוא פרופסור לאסטרטגיה בבית הספר הגבוה ללימודי תעשייה וניהול בפריז (HEC) ועמית מחקר בבית הספר לעסקים על שם סעיד באוניברסיטת אוקספורד. קודם לכן עבד 25 שנה במשרדי חברת הייעוץ מקינזי בפריז ובניו יורק, שם היה שותף בכיר. מחקריו על שיפור האיכות בקבלת החלטות אסטרטגיות הופיעו בפרסומים רבים. ספרו You're About To Make A Terrible Mistake ייצא לאור בעברית בהוצאת מטר בספטמבר 2022. 


ספרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הירשמו חינם למועדון הספרים של מטר ותקבלו עדכונים על ספרים חדשים, מבצעים ועוד.

בלחיצה על הרשמה אני מסכים לקבל מידע שיווקי, מבצעים והטבות באמצעות דוא"ל ו/או הודעות SMS ומסכים לתנאי השימוש

Powered by Blacknet.co.il